header-photo

اطلاعیه‏ها

 

 

جدید‏ترین پست‏ها را در اینجا ببینید؛ به صفحه ابتدایی سایت بروید.

 

به دو سوال (از دل -------------- هر آنکه از دیده برفت و به نظر شما ارزش بلاگ چقدر است؟) پاسخ دهید؛ باز هم از شما به خاطر انتخاب این سایت تشکر می‏کنم، و مقدم شما را گرامی می‏‏دارم.


من را از نظرات خود محروم نکنید و باز هم به سایت خودتان سربزنید.

 

------------------------------------

 

 

 

 

از چه آنتی ویروسی استفاده کنیم؟؟؟

 

اين سوال شايد در ذهن بيشتر شما دوستان باشد، که بهترين آنتی‏ويروس کدام است؟ و ما بايد از کدامشان استفاده کنيم؟

نام‏های زيادی شنيده‏ايد مانند G DATA ،Avast ،Avira ،Kaspersky ،Nod 32 ،AVG ،Avast، Norton، McAfee، Panda و خلاصه نام‏های بسيار ديگر ...

اما معمولا کاربران در کشور ما از همين چند آنتی‏ويروس استفاده می‏کنند و کاری به نرم افزارهای رايگان از اين دست ندارند؛ دليلش را هم بهتر است ننويسم.

اما خوب اينگونه استفاده کردن از اين نرم افزار‏ها هميشه باعث ايجاد مشکلاتی می‏شود که همه شما عزيزان بهتر از من از آن آگاهی داريد.

 

خوب بهتر است برويم به سراغ موضوع اصلی، در ابتدا بايد ببينيم که چه کسانی به آنتی‏ويروس و نرم افزارهای از اين دست احتياج دارند، در جواب می‏توانم بگويم هر کسی که رايانه دارد به اين نرم افزارها هم احتياج دارد مگر آنکه سيستم‏تان را در يک گاوصندوق در زير زمين خانه‏تان نگه داريد!!! اما اين احتياج به آنتی‏ويروس‏ها برای کسانی که به اينترنت وصل نمی‏شوند و کاری هم به فلش مموری‏ها ندارند و يا حواسشان به اين گونه از ابزارها جمع است، کم‏تر است و می‏توانند آنتی‏ويروس نصب نکنند اما در غير اين صورت هر مشکلی پيش آمد با خودتان؟؟!

اما اگر به اين نتيجه رسيديد که بايد آنتی‏ويروس را نصب کنيد ادامه اين مقاله را مطالعه کنيد شايد کمکی کرد!!

 

در اين باره که کدام آنتی‏ويروس بهتر است يا کدام سبکتر بحث‏های بسياری شده است، سايت‏های بسياری درباره آن صحبت کرده‏اند، که از نظر من و با تجربه‏ی شخصی من سبک‏ترين آنتی‏ويروس را بايد Nod 32 بناميم اما اين آنتی‏ويروس دچار اشکالات بسياری است که باعث رد شدن آن از طرف بعضی می‏شود مانند ضعيف بودن اين آنتی‏ويروس در تشخيص تروجان‏ها يا کم بودن مدت ليسانس نرم افزار و مشکلات ديگر اما به هر حال اگر سيستم شما ضعيف است بهتر است همين آنتی‏ويروس را انتخاب کنيد تا دچار مشکلاتی چون کندی اجرای برنامه‏ها نشويد.

اما اگر از لحاظ امنيت يا کارايی بخواهيم آنتی‏ويروس‏ها را بررسی کنيم به آنتی ويروس‏های Norton و McAfee می‏رسيم که من اين دو آنتی‏ويروس را به علت ميزان فضايی که از رم سيستم اشغال می‏کنند توصيه نمی‏کنم اما اگر رایانه‏ای قوی دارید و دنبال بهترین آنتی‏ویروس‏ها می‏گردید من همین‏ها را به شما معرفی می‏کنم.

اما آنتی‏ويروس AVG، اين آنتی‏ويروس شاید مقداری سنگين باشد (البته برای سيستم‏های قديمی) اما اگر نظر من را بخواهيد می‏تواند از بهترين گزينه‏ها برای محافظت از رايانه‏شما باشد البته اين آنتی‏ويروس مانند بيشتر آنتی‏ويروس‏ها دارای دو نسخه است؛ يکي رايگان و ديگری هم فقط در قبال پرداخت پول در اختيار شما قرار می‏گيرد که البته در ايران هردوی اينها رايگان هستند و البته و مسلما نسخه قابل خريد اين آنتی‏ويروس توانايی محافظت سيستم شما را در برار تمام بدافزارها خواهد داشت نه نسخه رايگان آن، پس از استفاده از نسخه رايگان اين نرم افزار پرهيز کنيد.

آخرين آنتی‏ويروس مورد بحث را می‏توان Kaspersky ناميد که البته من در زمان تايپ اين متن اين نرم افزار را روی رايانه‏ام نصب کرده‏ام، که البته اين آنتي ويروس هم به سبکی Nod 32 نيست اما به دليل توانايی خارج شدن و بستن آن می‏توان نيم نگاهی به اين آنتی‏ويروس کرد، و از برتری‏های اين آنتی‏ويروس به Nod 32 می‏توان بلند بودن طول مدت ليسانس اين آنتی‏ويروس و همين طور قدرت بيشتر اين آنتی‏ويروس اشاره کرد، اما آنتی‏ويروس‏ Kaspersky معايبی نيز دارد مثلا اسکن کردن همه فايل‏های اجرايی قبل از شروع به کار آنها که بعضی مواقع خسته کننده است و سخت آپديت شدن برای آنها که اينترنت دايال آپ دارند.

اما در کل، اگر سيستم شما ضعيف است بهتر است از آنتی‏ويروس Nod 32 استفاده کنيد، ولی اگر رايانه‏ی نسبتا قوی داريد بهتر است از Kaspersky يا AVG استفاده کنيد.

اما به روزنمايی اين آنتی‏ويروس‏ها چگونه است؟؟

در جواب اين سوال بايد بگويم که سايت‏های بسياری اعم از خارجی تا ايرانی مبادرت به اشتراک گذاری کرک، کدهای آپديت و يا حتی خود فايل‏های به روزنمايی آنتی‏ويروسها کرده‏اند.

که من در اينجا قصد دارم سايت‏هايی را در اين زمينه به شما دوستان معرفی کنم.

 

1. Kaspersky

سايت گردو؛ شما در اين آدرس می‏توانيد آخرين ليسانس‏ها و آپديت‏ها را دريافت کنيد.

سايت IranSetup؛ در اين سايت نيز می‏توانيد آخرين ليسانس‏ها و آپديت‏ها را دريافت نماييد.

سایت کسپرسکی؛ شما در این سایت می‏توانید آخرین آپدیت‏ها را به صورت ماهانه دریافت نمایید، همچنین هر فایلی را روی هاردتان به صورت Online اسکن نمایید.

وبلاگ KasperSky Activation Keys؛ که می‏توانید از آخرین Keyهای این آنتی ویورس را دانلود کنید، (البته خیلی از این سایت مطمئن نیستم و امکان دارد وارد شدن به این سایت خطرناک باشد.)

 

2. Nod 32

سايت کرک Nod 32؛ که فقط می‏توانيد آخرين ليسانس‏های Nod 32 را از آن دريافت کنيد.

سايت گردو؛ که در آن می‏توانيد آخرين ليسانس‏ها و آپديت‏ها را دريافت نماييد.

سايت IranSetup؛ که در آن می‏توانيد آخرين ليسانس‏ها و آپديت‏ها را دريافت کنيد.

 

3. AVG

سايت IranSetup؛ که در آن می‏توانيد آخرين ورژن اين آنتی‏ويروس را دانلود نماييد.

 

4. Norton

سايت IranSetup؛ که در آن می‏توانيد آخرين ورژن اين آنتی‏ويروس و راهنمای BackUp گيري از فايل‏های به روزرسانی شده را دانلود نماييد.

 

---------------------------

برای تکمیل شدن این پست و به منظور کمک بیشتر به شما برای انتخاب، من در این قسمت سایت‏هایی را در مورد نمایش رنکینگ آنتی ویروس‏ها معرفی خواهم کرد که به مرور زمان تعداد آنها افزایش خواهد یافت.


TopTen Reviews

در این سایت شما اطلاعات کاملی درباره‏ی آنتی ویروس‏های مختلف پیدا خواهید کرد، و براحتی می‏‏توانید آنها را با هم مقایسه کنید.

 

 

لينک‏های اين پست به صورت هفتگی مورد بازديد قرار می‏گيرد و در آينده نیز کامل‏تر خواهد شد.

بروز رسانی شده در تاريخ 7 بهمن 1388

Trackback URI: http://shahrfarang.40sotoon.net/trackback/625

#1 عطف به: از چه آنتی ویروسی استفاده کنیم؟؟؟

اميد / شنبه 5 دی 1388  
avatar

سلام-شايدبرايتان خنده دارويامسخره كننده باشدزيرامن باانتي ويروسي كارميكنم كه درصدكارباان دركشورمان بسيارپايين بوده وتنها 10%ازافرادازان استفاده مي كنند.
من تمامي انتي ويروس هاراتست وكاملابررسي ونصب نموده وباكارايي تمامي انهااشناشده ام لذامي خواهم برايتان بهترين انتي ويروسهارامعرفي كنم.
قوي ترين انتي ويروس هاي حال حاضرBitdefender-kaspersky-Norton-Mcafee-Aviraودراخرنسبتاقوي(درحدمعمول)Nod32مي باشد.
انتي ويروسي كه من قبلابه عنوان انتي ويروس استفاده مي كردمNod32بوده ولي بعدازمدتي متوجه شدم كه رايانه ام هنگ ميكنه-من كه هرروزاين انتي ويروس راابديت مي كردم دوباره ابديت كرده ورايانه راازنظراينكه ويروس افتاده بوداسكن(بررسي)كردم اماهيچ ويروسي شناخته نشد.تصميم به نصب انتي ويروس Aviraشدم اماچنان Aviraرادوست نداشتم زيرادرموردان انچنان تعريفي نشنيده بودم به هرحال ان رانصب كردم وهمان موقع نيز ابديتش كردم بعدشروع به اسكن كردم.خدام شاهده ويروسهايي رابرام دراوردكه تابه حال نديده بودم وبعدازان رايانه ام ديگرگيرنكرد.
بنابراين Nod32بااين همه تعريف دررقابت باديگرويروس كش ها كم اورد.
ببينيدNod32فقط خشكلي داره وكمي هم سبكه(يعني شناسايي قويترين ويروس ها راندارد)
Avira=سبك-ابديت بسياراسان(كمي طولاني)-اسكن باسرعت فوق العاده-كنترل تمامي بخشهاي كامپيوترازشربرنامه هاوويروس هاي مخرب وقوي ودرنهايت شناسايي انواع ويروس-كرم وتروجان
نكته:اين محصول عالي مال كشورالمان مي باشد.
(09372647485)

[ پاسخ (1) ]

#1.1 محمد علی گفته:

محمد علی / سه شنبه 8 دی 1388  
avatar

در ابتدا از نظری که دادید ممنونم،
اما سیستمی را فرض کنید که رم آن 256 مگابایت است، حالا بهترین آنتی‏ویروس برای این سیستم چیست؟؟
و آینکه کدام آنتی‏ویروس بهتر است مقداری به علاقه شخصی فرد بستگی دارد و تجربیات که تجربه کرده.
البته من هنوز Kasper را ترجیح می‏دهم آن بخاطر آپدیت آفلاین آن است. که می‏توان به راحتی روی تمام سیستم‏ها آنتی‏ویروس را به روز کرد.

[ پاسخ (0) ]

#2 فقط آویرا نسخه سیکوریتی سویتش 9

مجید / سه شنبه 15 دی 1388  
avatar

سلام
چرا از اویرا اسمی نیائردید چهرمین انتی ویروس برتر دنیا شناخته شد از نود 32- ای وی جی -مک افی سرتر است
اینجانب مجید تعریف هایی از نود 32کرده شنیدم ولی من قبلا ازنود 32 استفاده می کردم زیاد خوب نبود پاک کردم اللان از آویرا سیکوریتی سویتش ۹ استفاده می کنم واقعا راضی هستم آویرا به مراتب بهتر از ای وی جی است چهارمین انتی ویروس دنیا در سال ۲۰۰۹ شناخته شدحتی از ای وی جی ومک افی ونود ۳۲ هم بالاتر قرار گرفت قاتل ویروس ها است نسخه سیکورتی سویتش آویرا ان بالاتر از همه قرار گرفت ای وی جی به درد نمی خورد چون حجم ان زیاد است کرک ها را پاک می کندآویرا حرف ندارد
در این رنکینگ جهانی ۲۰۰۹ AVاسمی از نسخه های پروفشنال و سکوریتی سوییت اویرا نیست ولی اگه قرار بود در این لیست قرار بگیرد مطمئن باشید که بالاتر از نسخه پریمیوم قرار می گیرفتند ( همانطور که نسخه پریمیوم قوی تر از نسخه فری می باشد و در رنکینگ هم این فاصله رعایت شده است )
Rank
1-G DATA 2009 20.0.2.1 – 98,89%
2-F-Secure 2009 9.00.148 – 98,72%
3. Kaspersky 2010 9.0.0.463 – 98,67%
4. AntiVirs Avira 9.0.0.381 Premium – 98,64%
5. ZoneAlarm Antivirus 8.0.400.020 – 98,62%
6. AntiVir 9.0.0.407 Personal – 98,56%
7. Ashampoo 1.61 – 98,48%
8. MultiCore 2.001.00036 – 98,36%
9. Paretologic 6.1.1 – 98,11%
10. TrustPort 2.8.0.2255 – 98,03%
11. eScan 10.0.977.4091 – 97,82%
12. The Shield 2009 12.0.12 – 97,72%
13. BitDefender 2010 11.0.15.297 – 97,61%
14. Ikarus 1.0.97 – 97,15%
15. AVG 8.5.392 Free – 97%
16. BitDefender 2009 12.0.12.0 Free – 96,37%
17. Nod32 4.0.437.0 – 95,97%
18. Avast 4.8.1335 Free – 95,87%
19. Comodo 3.9.95478.509 – 95,57%
20. Trend Micro Antivirus 17.1.1250 – 95,36%
21. F-Prot 6.0.9.1 – 93,03%
22. McAfee Enterpise 8.7.0i – 92,35%
23. McAfee 13.11.102 – 92,32%
24. Norman Security Suite 7.10.0.1 – 90,76%
25. Blink Personal 4.3.2 – 90,17%
26. Vba32 3.12.10.9 – 89,91%
27. K7 Antivirus 7.7.0568 – 89,02%
28. Norton 16.5.0.134 – 87,37%
29. ArcaVir 2009 – 85,09%
30. Outpost 6.7.2957.446.0711 – 83,59%
31. Dr. Web 5.00.4.06300 – 82,89%
32. Rising AV 21.51 – 80,92%
33. Vipre 3.1.2775 – 79,69%
34. Kingsoft 2009.08.05.16 – 79,59%
35. V3 Internet Security 2009.08.10.02 – 79,24%
36. ViRobot Desktop 5.5 – 79,05%
37. Antiy Ghostbusters 6.1.6 – 77,14%
38. Panda 2009 9.00.00 – 70,8%
39. Twister 7.3.3.9983 – 67,14%
40. Virus Chaser 5.0a – 66,54%
41. Quick Heal 10.00 – 65,97%
42. PC Tools 6.0.0.19 – 59,77%
43. ClamWin 0.95.2 – 52,48%
44. Sophos Sweep 7.6.8 – 42,84%
45. Iolo 1.5.3 – 40,14%
46. Net Protector 2009 – 34,34%
47. The Cleaner 2010 Free 6.1.0.2007 – 34,11%
48. Digital Patrol 5.10.102 – 27,29%
49. Trojan Hunter 5.1.875 – 24%
50. Protector Plus 8.0.E02 – 21,61%
51. Solo 8.0 – 11,3%
52. Trojan Remover 6.8.1 – 11,16%
53. VirIT 6.4.71 – 9,01%
54. IOBit Security 360 beta 3.1 – 8,92%

[ پاسخ (0) ]

#3 مجید گفته آویرا بهترین است

مجید / سه شنبه 15 دی 1388  
avatar

سلام
من شدیدا به مدیر سایت معترضم
چرا اویرا را قرار ندادید چهارمین انتی ویروس برتر شناخته شده حتی از ای وی جی ونود 32 ومک افی بالاتر قرار گرفته باید خجالت بکشید
یه چیزی را باید بهتان بگم و آن این است که من از سال ۸۴ تا ۸۷ از نود ۳۲ استفاده کردم و با نسخه ۲٫۵ شروع کردم
آن موقع قوی بود و سبک – ولی پارسال چند بار کامپیوترم سر ویروس داغون شد – با وجود اینکه نود ۳۲ همیشه آپدیت شده بود – تا اینکه بیش از یکسال پیش با اویرا آشنا شدم و نصب کردم و دیدم کلی سرتر هست ولی بازم نسخه پریمیوم اویرا داری ضعف هایی بود – تا حدود ۳ ماه پیش که به کلید های پروفشنال و سکوریتی اویرا دسترسی پیدا کردم
……
همانطور که گفتم من در حال حاضر هم اویرا سکوریتی سوییت دارم و هم کسپر اینترنت ۲۰۱۰
وباید بگم باز هم اویرا یک سر و گردن بالاتر هست
البته امیدوارم مثل ناد ۳۲ که ۲ سال برترین آنتی ویروس سال بود و بعد ضعیف شد
اویرا به این سرنوشت دچار نشود
اما لازم به ذکر هست که اویرا از سال حدود ۱۹۹۸ پا به عرصه کامپیوتر گذاشته و کسپر از حدود سال ۲۰۰۰
ومثل نود ۳۲ که از ۲۰۰۶ شناخته شد نیستند که نوپا و ضعیف باشند
در مورد ناد باید بگم هنوز به این دلیل محبوب هست که کار کردن باهاش برای آماتور ها و سطوح اینترمدیت رایانه ساده و در واقع یوزر فرندلی می باشد
و همچنین سبک هست و سرعت سیستم را پایین نمی آورد
کاسپر به این دلیل قوی هست که دارای اعتبار ۱۰ ساله است
اویرا به این دلیل قوی هست که اعتبار ۱۲ ساله دارد
در مورد نسخه پروفشنال باید بگم که همانند دو نسخه دیگه هم با سریال هست و هم با کی
حقیقتش نسخه پروفشنال رو کمتر از یک هفته با هاش کار کردم
ولی نسخه پرفشنال از سکوریتی سوییت ارزان تر هست
من بیش از ۶ سال تجربه کار با ویروس و آنتی ویروس ها رودارم
و واقعا اویرا یه چیز دیگست
آقا مدیر سایت این که می گم وقت ندارم و سرم شلوغه چیز دروغی نیست ولی چه کنم که دلم نمی آد جواب ناقص بدم
بگذار یه تجربه مربوط به یک سال پیش رو برات بگم :
حدود خرداد پارسال اویرا پریمیم را نصب کردم که دیتابیسش مربوط به عید بود ( اگه اشتباه نکنم ) و اصلا آپدیت نکردمش که به روز بشود و مربوط به خرداد همان سال شود
سپس سیستمم رو فول اسکن کردم که پس از مدتی تروجان خفنی پیدا کرد که این تروجان فایل اجرایی یکی از سخت افزار های کامپیوترم بود
که پاکش کرد و باعث شد عملا نتونم از اون سخت افزار استفاده کنم ولی شانسی که آوردم این بود که درایورش رو در سی دی داشتم و دوباره کپی کردم که بازم گیر داد و این شد که عصبیم کرد و پاکش کردم اویرا را و دوباره نود ۳۲ رو اون وقت ریختم و آپدیتش کردم و دیدم گیر نمی ده
حدوداد شهریور بود که مکافی رو نصب کردم ویک ماه بعد از نصبم این آنتی ویروسم به درایورم گیر داد که اعصابم رو خرد کرد و پاکش کردم
جالب این جا بود که رفتم دوباره سراغ نود ۳۲و تا عید باهاش سر کردم و اوایل فروردین امسال بود
که آپدیت شد و سرچ کردم و دیدم این بار نود ۳۲ هم گیر داد و سخت افزارم رو
از کار انداخت و باز مجبور شدم که آنتی ویروسم رو پاک کنم و این بار برگشتم سراغ کسپر و با اونم تا یک ماه یا دو ماه بعدش کار کردم و نمی دونم دقیق کی بود که اونم گیر داد
و این شد که دیدم اویرا عجب انتی ویروسی بود که بیش از یکسال قبل از کسپر تونسته بود این تروجان رو بشناسه
می دونی چرا بقیه آنتی ویروس ها نمی شناختند و اویرا می شناخت ؟
چون اون تروجان اسمش توی جهان مطرح و شناخته شده نبود و اینم نبود که خیلی از کامپیوتر ها توی سراسر دنیا بهش دچار شده باشند
پس به نظر اویرا چه طور شناختش ؟
من بهت می گم بعضی از آنتی ویروس ها مثل اویرا و کسپر و مکافی و نورتون مجهز به هوش مصنوعی هستند و توانایی شناسایی فایل های مشکوک به ویروس رو دارند حالا یه آنتی ویروس به نوعی هوشش قوی تر از یکی دیگست

[ پاسخ (1) ]

#3.1 محمد علی گفته:

محمد علی / سه شنبه 15 دی 1388  
avatar

با سلام به آقا مجید،
از این لطفی که من داشتید بسیار متشکرم، من همه حرف‏های شما را قبول دارم و به خاطر اهمال کاری‏ام از شما عذر خواهی می‏کنم.
اینکه چه آنتی ویروسی بهتر است مقداری به تجربه شخصی بر می‏‏گردد، مقداری با راحت بودن فرد با آن نرم افزار و همین طور چیزهای دیگر.
این را هم بگویم من که نمی‏‏توانستم همه آنتی‏ویروس‏ها را نام ببرم، بالاخره این وبلاگ هست و نمی‏شود که مطلب را خیلی گسترده کرد چون دیگر کسی آن را نمی‏خواند.
ولی با همه این احوال از شما ممنونم به خاطر وقتی که گذاشتید.
از شما می‏خواهم که باز هم به وبسایت خودتان سر بزنید.
البته بعدا به این پست هم چند سایت برای رنکینگ معرفی می‎‏کنم تا پست کامل شود.

[ پاسخ (0) ]

#4 عطف به: از چه آنتی ویروسی استفاده کنیم؟؟؟

محید / دوشنبه 21 دی 1388  
avatar

سلام
من که نگفتم همه انتی ویروس ها را نام ببرید ضمنا آویرا یک انتی ویروس معروف است برای همه شناخته شده است حتی از ای وی جی ومک افی هم سرتر است حداقل ان این بود اسمش در انتی ویروس ها می اوردید

[ پاسخ (0) ]

#5 عطف به: از چه آنتی ویروسی استفاده کنیم؟؟؟

آرمین / پنج شنبه 1 بهمن 1388  
avatar

من هم با دوستانم موافقم و اویرا را یکی از بهترین و قویترین انتی ویروسهای میدونم
اما من باهاش یک مشکل اساسی دارم اونم اینکه بعد از نصب آویرا دیگه نمیتونم به درستی و سرعت کامل مثل قبل از اینترنت دانلود کنم من adsl 256 دارم و از Avira Premium Security Suite_9.0.0.387 استفاده میکنم اما بعد از نصب این نرم افزار idm من دیگه قادر به دانلود با سرعت 32kb نیست و حدودا با سرعت 8kb دانلود میکنه حتی در تنظیمات فایروال آویرا دسترسی idm را به اینترنت کاملا آزاد و allow کردم اما هنوز هم این مشکل را دارم!
اگر کسی از دوستان میتونه راهنماییم کنه خیلی ممنون میشم

[ پاسخ (2) ]

#5.1 محمد علی گفته:

محمد علی / پنج شنبه 1 بهمن 1388  
avatar

آرمین جان سلام،
من خودم تا به حال ندیدم که آنتی ویروسی سرعت دانلود را پایین بیاورد، البته این امکان هست که آنتی ویروس شما با Download Manager ای که استفاده می کنید هم خوانی نداشده باشد.
مثلا من خودم در هنگام پست دادن در سایت مجبورم کسپراسکای را خاموش کنم تا بتوانم در سایت پست بدهم، چون اجازه اجرا شدن اسکریپت‏ها را نمی‏دهد.

[ پاسخ (0) ]

#5.2 راهنمایی دوست عزیز در بالا

مجید / پنج شنبه 1 بهمن 1388  
avatar

سلام
خدمت دوست عزیز در بالاعرض کنم من خودم هم از این نسخه استفاده کرده ام اصلا فایروال ان تاثیری در پایین بردن سرعت دانلود ندارد می تونی از افزونه های فایرفوکس افزونه دانلودر ان استفاده کنی همانطور که می دانی فایرفوکس افزونه خوبی برای دانلودکردن دارد مثل افزونه download mannagertweak که هم سرعت را بالا می برد هم مدیریت می کند من خودم از این افزونه استفاده می کنم نیازی به idm ندارم اصلا از نرم افزاردانلودر استفاده نمی کنم سرعت ای دی اس ال 256من سرعت دانلودم با این افزونه 34 کیلوبایت است یا ازافزونه download themaall استفاده کنید که سرعت دانلود را چهارصد برابر می کندمدیریت هم می کند یا اگر از فایرفوکس استفاده نمی کنید ازنرم افزار اوربیت دانلود استفاده کنید که حتی از idm بهتر است هم سرعت بهتری دارده م مدیریت خوب دارد دارد دیگرنیازی به idm نیست اگر اصرار داری از idmاستفاده کنی می تونی از کاسپراسکای 2010 یا آنتی ویروس آویرا نسخه پریمیوم استفاده کنی چون به مراتب بهتر هستند از آنتی ویروس های بدرد نخوری مثل نود 32 وای وی جی

[ پاسخ (1) ]

#5.2.1 عطف به: راهنمایی دوست عزیز در بالا

آرمین / جمعه 2 بهمن 1388  
avatar

من تقریبا تمام دانلود منیجرهای معروف را تست کردم و تنها GetRight بود که نسبت به بقیه کمتر دچار مشکل بود
از idm به این دلیل استفاده میکنم که حجم دانلود زیادی دارم و این نرم افزار قابلیت خوبی مثل صف بندی و تفکیک دانلودهام بهم میده که توی کمتر دانلود منیجری دیدم به همین دلیل و با اینکه این انتی ویروس را خیلی میپسندم اما میتونم از آویرا استفاده نکنم ولی از idm نه D:

[ پاسخ (1) ]

#5.2.1.1 راهنما یی دوست عزیز آرمین

مجید / جمعه 2 بهمن 1388  
avatar

سلام
مطالبت را خواندم می تونی بجای آویرا از کسپراسکای 2010 که آنتی یورس قدرمندی است استفاده کنی از نود 32 استفاده نکن چون سیستمت ویروسی می شود اختلال در شبکه اینترنت ایجاد می کند چون من تجربه استفاده از نود 32 را دارم با اینکه سیستمم ای دی اس ال است دیدم سرعت اینترنت من پایین امده چراغ هی خاموش وروشن می شود با شرکت سروس دهند ه تماس گرفتم گفت سیسمت حتما ویروسی تروجان است نود 32 را پا ک کردم کسپراسکای 2010 را نصب نمودم آپدیت کردم دیدم 10 تا تروجان خطرناک در سیستم من بودند همه را با کاسپراسکای از بین بردم در حالی که نود 32 با انکه آپدیت هم کرده بودم هیچ کدام را تشخیص نداده بود به هر حال خود دانی

[ پاسخ (1) ]

#5.2.1.1.1 عطف به: راهنما یی دوست عزیز آرمین

آرمین / شنبه 3 بهمن 1388  
avatar

قبلا از نود استفاده میکردم ولی الان دیگه نه چون کاملا به ضعفش در پاک کردن و عدم شناسایی ویروسهای جدید پی برده ام یک مدت از AVG استفاده میکردم که ماشالا به همه چیز از جمله کرک و پچ گیر میداد نمیدنه اینجا ایرانه و زندگی اهالی پی سی باز رو پچ و کرک , کیجن میگرده D:
هر چقدر هم باهاش ور رفتم نتونستم موقتا و دستی غیر فعالش کنم...
الان دارم از بیت دیفندر استفاده میکنم مشکلی هم باهاش ندارم اگه شما دوستان با این انتی ویروس کار کردین خوشحال میشم نظرتون را راجبش بدونم

[ پاسخ (0) ]

#6 خطاب به محمد علی

مجید / جمعه 2 بهمن 1388  
avatar

سلام
خدمت مدیر سایت جنابعالی در مطالب بالا اشاره کردید که برای سیستم های بالا از کسپراسکای وای وی جی استفاده کنید وسیستم های پایین از نود 32 استفاده کنید من به هیچ عنوان نود 32 را برای سیستم های ضعیف حرف شما را قبول ندارم من یکی از منتقدان استفاده از نود 32 هستم من تمام آنتی ویرس ها را تست کردم 6 سال است تجربه استفاده از آنتی یورس ها را دارم فقط کسپراسکای 2010 وآویرا وای وی جی بهتر از بقیه بودند برای سیستم های ضعیف اویرا گزینه بسیار مناسبی است واز نود 32 بسیار سرتر است جنابعالی می توانی بری امتحان کنی یک فلش پراز تروجان وویروس قرار بده خواهی دید که آویرا نسخه سیکورتیی سویتس بسیار قدرتمندتر از نود 32 در شناسایی ویروس ها وتروجان ها است آویرا در شناسایی وتشخیص بسیار دقیق تر از نود 32 است نود 32 محصول کشور اسلواکی یک انتی ویرس ضعیف وبسیار بدرد نخور فقط محصولاتش را بخورد جهان سوم می دهد در حالی که آویرا مال کشور المان وکسپراسکای مال روسیه که هر کدام جزور کشورهای پیشرفته محسوب می شوند من حاضرم با جنابعالی مناظره کنم به نظر من نود 32 گزینه مناسبی برای سیستم های ضعیف نیست انتی ویروس آویرا 9 پریمیوم بسیار سبک وبهتر از نود 32 است یه چیزی را باید بهتانبگویم اقای محمدعلی و آن این است که من از سال ۸۴ تا ۸۷ از نود ۳۲ استفاده کردم و با نسخه ۲٫۵ شروع کردم
آن موقع قوی بود و سبک – ولی پارسال چند بار کامپیوترم سر ویروس داغون شد – با وجود اینکه نود ۳۲ همیشه آپدیت شده بود – تا اینکه بیش از یکسال پیش با اویرا آشنا شدم و نصب کردم و دیدم کلی سرتر هست ولی بازم نسخه پریمیوم اویرا داری ضعف هایی بود – تا حدود ۳ ماه پیش که به کلید های پروفشنال و سکوریتی اویرا دسترسی پیدا کردم
……
همانطور که گفتم من در حال حاضر هم اویرا سکوریتی سوییت دارم و هم کسپر اینترنت ۲۰۱۰وباید بگم باز هم اویرا یک سر و گردن بالاتر هست
البته امیدوارم مثل ناد ۳۲ که ۲ سال برترین آنتی ویروس سال بود و بعد ضعیف شد
اویرا به این سرنوشت دچار نشود
اما لازم به ذکر هست که اویرا از سال حدود ۱۹۹۸ پا به عرصه کامپیوتر گذاشته و کسپر از حدود سال ۲۰۰۰
ومثل نود ۳۲ که از ۲۰۰۶ شناخته شد نیستند که نوپا و ضعیف باشند
در مورد ناد باید بگم هنوز به این دلیل محبوب هست که کار کردن باهاش برای آماتور ها و سطوح اینترمدیت رایانه ساده و در واقع یوزر فرندلی می باشد
و همچنین سبک هست و سرعت سیستم را پایین نمی آورد
کاسپر به این دلیل قوی هست که دارای اعتبار ۱۰ ساله است
اویرا به این دلیل قوی هست که اعتبار ۱۲ ساله دارد
در مورد نسخه پروفشنال باید بگم که همانند دو نسخه دیگه هم با سریال هست و هم با کی
حقیقتش نسخه پروفشنال رو کمتر از یک هفته با هاش کار کردم
ولی نسخه پرفشنال از سکوریتی سوییت ارزان تر هست
من بیش از ۶ سال تجربه کار با ویروس و آنتی ویروس ها رودارم
و واقعا اویرا یه چیز دیگست
آقا مجید این که می گم وقت ندارم و سرم شلوغه چیز دروغی نیست ولی چه کنم که دلم نمی آد جواب ناقص بدم
بگذار یه تجربه مربوط به یک سال پیش رو برات بگم :
حدود خرداد پارسال اویرا پریمیم را نصب کردم که دیتابیسش مربوط به عید بود ( اگه اشتباه نکنم ) و اصلا آپدیت نکردمش که به روز بشود و مربوط به خرداد همان سال شود
سپس سیستمم رو فول اسکن کردم که پس از مدتی تروجان خفنی پیدا کرد که این تروجان فایل اجرایی یکی از سخت افزار های کامپیوترم بود
که پاکش کرد و باعث شد عملا نتونم از اون سخت افزار استفاده کنم ولی شانسی که آوردم این بود که درایورش رو در سی دی داشتم و دوباره کپی کردم که بازم گیر داد و این شد که عصبیم کرد و پاکش کردم اویرا را و دوباره نود ۳۲ رو اون وقت ریختم و آپدیتش کردم و دیدم گیر نمی ده
حدوداد شهریور بود که مکافی رو نصب کردم ویک ماه بعد از نصبم این آنتی ویروسم به درایورم گیر داد که اعصابم رو خرد کرد و پاکش کردم
جالب این جا بود که رفتم دوباره سراغ نود ۳۲و تا عید باهاش سر کردم و اوایل فروردین امسال بود
که آپدیت شد و سرچ کردم و دیدم این بار نود ۳۲ هم گیر داد و سخت افزارم رو
از کار انداخت و باز مجبور شدم که آنتی ویروسم رو پاک کنم و این بار برگشتم سراغ کسپر و با اونم تا یک ماه یا دو ماه بعدش کار کردم و نمی دونم دقیق کی بود که اونم گیر دادو این شد که دیدم اویرا عجب انتی ویروسی بود که بیش از یکسال قبل از کسپر تونسته بود این تروجان رو بشناسه
می دونی چرا بقیه آنتی ویروس ها نمی شناختند و اویرا می شناخت ؟
چون اون تروجان اسمش توی جهان مطرح و شناخته شده نبود و اینم نبود که خیلی از کامپیوتر ها توی سراسر دنیا بهش دچار شده باشندپس به نظر اویرا چه طور شناختش ؟من بهت می گم بعضی از آنتی ویروس ها مثل اویرا و کسپر و مکافی و نورتون مجهز به هوش مصنوعی هستند و توانایی شناسایی فایل های مشکوک به ویروس رو دارند حالا یه آنتی ویروس به نوعی هوشش قوی تر از یکی دیگست

[ پاسخ (0) ]

#7 عطف به: از چه آنتی ویروسی استفاده کنیم؟؟؟

V@HID65 / شنبه 3 بهمن 1388  
avatar

slm khedmate dustane golam. aga man bade modatha ye sar be site zadam va mesle bagiaye dustan az nod32 motanaferam chon very zaife. va bazam mesle hame az avira premium security suite9.0.0.387 vagean razi budam vagean porgodrate vali ye modatia az G DATA TOTAL CARE2010 estefade mikonam ke godrate tashkhisesh az avira ke hududan 99.6 hastesh vali G DATA TOTAL CARE2010 99.8 HASTESH VA TU RANKINGE 2009 MIBININ KE AVAL SHODE. DAR ZEMN JALEBESH INJAS KE HAJMI HUDUDAN 280MB DARE VALI MESLE NOD32 saboke ke mano ashege khodesh karde be dustan tosie mikonam hatman emtehanesh konan ke pashimun nemishan pas fagate fagat G DATA TOTAL CARE2010. YA ALI

[ پاسخ (0) ]

#8 عطف به: از چه آنتی ویروسی استفاده کنیم؟؟؟

آرمین / شنبه 3 بهمن 1388  
avatar

قبلا از نود استفاده میکردم ولی الان دیگه نه چون کاملا به ضعفش در پاک کردن و عدم شناسایی ویروسهای جدید پی برده ام یک مدت از AVG استفاده میکردم که ماشالا به همه چیز از جمله کرک و پچ گیر میداد نمیدنه اینجا ایرانه و زندگی اهالی پی سی باز رو پچ و کرک , کیجن میگرده D:
هر چقدر هم باهاش ور رفتم نتونستم موقتا و دستی غیر فعالش کنم...
الان از BitDefender Internet Security استفاده میکنم مشکلی هم باهاش ندارم اگه شما دوستان با این انتی ویروس کار کردین خوشحال میشم نظرتون را راجبش بدونم

[ پاسخ (0) ]

#9 خدمت دوست گرامی آرمین عزیز

مجید / شنبه 3 بهمن 1388  
avatar

سلام
خدمت آرمین عزیز عرض کنم آنتی ویروس شما آنتی ویروس خوبی است منتها یک مقدار سنگین است من یکبار نصب کردم سیستمم بالا نیامد در حال حاضر از انتی ویروس کاسپراسکای 2010 استفاده می کنم فعلا راضی هستم

[ پاسخ (0) ]

#10 محمد علی گفته:

محمد علی / یک شنبه 4 بهمن 1388  
avatar

سلام،
من اگر می‏دانستم که این پست اینقدر بهش توجه می‏شود کامل تر می‏نوشتم.
اما آقا مجید فکر کنم که این تجربه‏ات رو دوبار گفتی،
این که گفتید با نود برای سیستم‏های ضعیف موافق نیستید من به شدت مخالف هستم.
فرض کنید که رایانه‏تان رم 256 یا 512 دارد چه آنتی ویروسی نصب می‏کنید؟؟
کسپر؟؟؟
من با اینکه اینقدر این آنتی ویروس را دوست دارم باز هم ترجیح می‏دهم که نود نصب کنم. البته با این میزان حافظه!!
دیگر اینکه دوستان به صورت فینگلیش نظر ندهید، فارسی هست چرا انگلیسی؟؟
در مورد دانلود منیجیرهای فایر فاکس که صحبت شد من هم استفاده از این افزونه‎‏ها رو پیشنهاد می‏کنم.
راستی درباره‏ی این که گفته شد یک فلش پر از ویروس در رایانه قرار بدهم من این کار رو کردم و معلوم هست که چه چیزی دیدم، نود از این آزمایش سربلند بیرون نیامد برای همین هم من از این آنتی ویروس استفاده نمی‏کنم.
اما اگر بخواهیم بهترین کار را انجام دهیم باید بگویم که بهتر است از لینوکس استفاده کنیم. شاید بهترین گزینه باشد.
من خودم جدیدا از Ubuntu استفاده می‏کنم. البته خیلی تازه کارم و هنوز مانده که با این دنیای جدید آشنا بشم.

[ پاسخ (0) ]

#11 خطاب به دوست عزیز محمد علی

مجید / دوشنبه 5 بهمن 1388  
avatar

سلام
اینجانب مجید منظورم برای سیستم سبک آنتی ویروس آویرا بود نه کسپراسکی اویرا از نود 32 بسیار سرتر است در سال 2008 بهترین انتی ویروس شناخته شداز لحاظ تشخیص از نود 32 وکسپراسکای پبشی گرفت 31 مگابایت حجم بیشتر نداردآویرا ویروس ها وتروجان هایی می شناسد واز بین ببردکه نود 32 توی خواب نمی تواند تشخیص دهد حجم کمی از رم را اشغال می کند منظورم این آویرا گزینه مناسبتری برای سیتم های سبک نسبت به نود 32 است اویرا قدرت از بین بردن هر ویروسی را دارد در ویروس کاظم غیض آویرا توانست این ویروس را خفه کند واز بین ببرد وکنترل سیستم را بدست بگیرد آویرا هر چه باشد از نود 32 بهتر است محصول کشور آلمان از سال که قدمت 12 ساله دارد هم سبک است بسیار بهتر از نود 32 می توانی بری امتحان کنی آویرا بهتر است یا نود 32 آویرا از هر لحاظ در شناسایی تروجان وویروس بسیار قویتر عمل می کند نسخه رایگان هم دارد چهار محصول رایگان-پولی-حرفه ای -فوق حرفه ای است در ایران هم نمایندگی دارد ویروس هایی می شناسد که نود 32 وکسپر در شناسایی ان عاجزند اقای محمد علی آویرا به مراتب برای سیستمهای سبک بهتر از نود 32 است جنابعالی ریسک بزرگی کردی که نود 32 را نصب کردی نود 32 رتبه هفدهم را دارد اویرا چهارم است بسیار بهتر از نود 32 است من برای سیستم های سبک آنتی ویروس آویرا 9 را پیشنهاد می کنم می تونی بری امتحان کنی آشغال ترین آنتی ویروس دنیا نود 32 است اقای محمد علی فقط آویرابرای سیستم سبک وکسپرونورتون وای وی جی برای سیستم بالا بقیه رو ولش

[ پاسخ (0) ]

#12 عطف به: از چه آنتی ویروسی استفاده کنیم؟؟؟

محمد / شنبه 10 بهمن 1388  
avatar

يكبار، فقط يكبار از آنتي ويروس Avast استفاده كنيد ديگه از هيچكدوم از اين آنتي ويروس ها استفاده نمي كنيد. بهترين مزيت اين آنتي ويروس نسبت به بقيه احترام به نظر كاربر هست كه خيلي ارزشمنده و هر فايلي رو كه ويروس شناسايي كنه پاك نمي كنه.

[ پاسخ (0) ]

#13 عطف به: از چه آنتی ویروسی استفاده کنیم؟؟؟

مجید / پنج شنبه 15 بهمن 1388  
avatar

سلام
اینجانب مجید خدمت محمد اقا عرض کنم اوست انتی ویروس چندان خوبی نیست فاقد فایروال است سرعت سیستم را پایین می آورد وبعد هم در رنگینگ برتر ین آنتی ویروس ها در سال 2009 رتبه هجدهم را کسب کرد حتی از نود 32 هم پایین تر قرار گرفت مال کشور جمهوری چک است جندان آنتی یورس محبوب وعروفی نیست اصلا نمیشه آن را انتی ویروس های مثل نود 32-کسپراسکای 2010-اویرا -مک افی-ای وی جی -نورتون مقایسه کرد بسیار سطحش پااین تر است من خودم قبلا استفاده می کردم در سرعت اینترنت من را پایین اورد بعد کامپیوتر بسیار دیر خاموش می شود چندان بدرد نمی خورد

[ پاسخ (1) ]

#13.1 محمد علی گفته:

محمد علی / جمعه 16 بهمن 1388  
avatar

بالاخره این آنتی‏ویروس هم طرفدارانی دارد و از آن استفاده می‏شود.
اگر این طور که شما می‏گویید بود این شرکت هم باید ورشکست می‏شد.
البته این را قبول دارم که در حد کسپر و دیگر آنتی ویروس‏ها نیست، البته این فقط نظر من است.

[ پاسخ (0) ]

#14 عطف به: از چه آنتی ویروسی استفاده کنیم؟؟؟

مجید / شنبه 17 بهمن 1388  
avatar

سلام
اینجانب مجید فکر می کردم شما محمد علی نسخه 4.8 اوست را می گویید اما دیروز در بعضی سایتها نسخه جدید 5 اوست نسخه سیکوریتی ان را پیدا کردم دانلود نمودم دیدم فوق العاده است اللان تصمیم دارم بجای کسپراسکای 2010 که سنگین است استفاده کنم چون سبک است البته نسخه سیکوریتی اوست 5 بهتر است چون دارای فایروال است البته نسخه 5.0.377 ان خوب است در نسخه جید شرکت اوست فایروال قرار داده است ولی چون سبک است گزینه مناسبی است حداقل از نود 32 خیلی بهتر است چون در نسخه قبلی 4.8 ایرادی که گرفته می شد فاقد فایروال بود اما این نقص در نسخه 5.0.377 سیکوریتی شرکت اوست اصلاح نموده است البته باید تستش کنم تا ببینم چگونه است

[ پاسخ (0) ]

#15 اوست 4.8.1388 از اوست 5.0.396 بهتر است

مجید / دوشنبه 19 بهمن 1388  
avatar

سلام
اینجانب مجید هستم نسخه 5 اوست را نصب کردم دیدم کامپوترم هنک کرده است متاسفانه ورژن 5 نسبت به ورژن 4.8 زیاد نتوانست نظرم را جلب کند یکی ایرادات نسخه 5 این است که فایل مستقیم پاک می کند اما در ورژن 4.8 اخیتیار را دست خود کاربر می دهد در ورژن 5 توانایی غیرفعال شدن نداری با لایننسس کار می کند زیاد جالب نیست بوت اسکن ویندوز ندارد

[ پاسخ (0) ]

#16 فقط اوست 4.8.1368 پروفشنال

امیر / یک شنبه 25 بهمن 1388  
avatar

سلام
خدمت دوست عزیز در بالا کسپراسکای -نود ۳۲-ای وی جی مزخرفن فقط اوست هم سبک وراحت توانایی از بین بردن هر ویروس وتروجانی را دارد مزیتی که این انت ویروس اوست ۴٫
۸ نسبت به دیگر آنتی یورس ها دارد توانایی بوتیبل اسکن در محیط رجستر داس ویندوز را دارد قبل اینکه ویندوز بیاید بالا ویروس ها را از بین می برد علایم گارد هشدار دهنده وگزینه های مختلفی در اخیتیار کاربر قرار می دهد جدیدا نسخه ۵ ان هم ارایه شده حاوی فایروال قدرتمند است آینده از ان اوست است من ۶ سال است تجربه استفاده از انتی یورس ها را دارم به جرات می توانم بگویم اوست چیز دیگریست نود ۳۲-ای وی جی باید بروند بوق بزنند من حاضرم با ان کسانی ادعا می کنند اوست توانایی از بین بردن بعصی ویروس ها راندارد مناظره کنم خودم ۲ ماهاست ازان استفاده می کنم واقعا راضی ام فوق العاده است اوست از هر لحاظ برتر است فقط اوست ۴٫۸٫۱۳۶۸ پروفشنال

[ پاسخ (1) ]

#16.1 محمد علی گفته:

محمد علی / یک شنبه 25 بهمن 1388  
avatar

با عرض سلام،
از نظری که دادید ممنونم.
البته از نظر من هم، نود 32 الان دیگر آنتی ویروس پرقدرتی نیست، اما برای سیستم‏های با رم زیر یک گیگ مناسب ترین آنتی ویروس است.
هر چند نظرتان را درباره‏ی AVG قبول ندارم.

[ پاسخ (0) ]

#17 خطاب به محمد علی مدیر سایت

مجید / یک شنبه 25 بهمن 1388  
avatar

سلام
خدمت اقای محمد علی عرض کنم اینجانب مجید حاضرم با تو اقای محمد علی مناظره کنم به جنابعالی ثابت می کنم ای وی جی یک آنتی یورس متوسط است انتی یورسی با هوش بسیار متوسط که هر چی کرک وپچ را پاک می کند حجم زیادی از هارد را اشغال می کند توانایی غیر فعال شدن ندارد من 6 سال تجربه استفاده از انتی یورس ها دارم دفعه قبل هم بهت گفتم فقط آویرا -اوست برای سیستم های سبک وکسپراسکای -نورتون برای سیستم های بالا من به هیچ عنوان نظر جنابعالی را قبول ندارم نود 32 برای سیستم های 1 گیگی مناسب است سیستم من 1 گیگگابایت است از اوست استفاده می کنم قبلا هم از کسپراسکای -اویرا استفاده می کنم هیج مشکلی حس نکردم چرا الکی راهنمایی های غلط به مردم می دهی نود 32 قبلا خوب بود با ورود آنتی یورس های سبکی مثل آویرا-اوست دیگه نیازی نیست از نود 32 استفاده کنیم کسپر هم پرقدرت اما ای وی جی که کرک را پاک می کند توانایی غیر فعال شدن ندارد هوش مصنوعی ضعیفی دارد اقای محمد علی خان کجا یک همچنین انتی ویروسی مثل ای وی جی -نود 32 مزخرفی معرفی می کنی در رنگینگ هم ای وی جی رتبه 15-نود 32 رتبه 18 را کسب کرد در ست است اوست ورژن 4.8 رتبه 17 را کسب کرد اما اوست تازه انتی ویروس ارایه داده من به شما اقای محمد علی حاضرم شرط ببندم که در سال 2010 اوست را در رتبه 4 تا آنتی یورس دنیا خواهی دید با اینکه با ای وی جی از یک خانواده هستند مال کشور چک است اما اوست فناوری وتکنولوژی جدید تری دارد توانایی بوت کردن ویندوز قبل از بالا امدن ویندوز ویرس وتروجان را از بین می برد در حالی ای وی جی نسخه رایگان بعضی ویروس نمی شناسد حتی در نسخه پولی هم بعضی ویروس ها نمی تواند پاک کند فقط بلد کرک -پچ وغیره را بی جهت پاک کند اخه مرد حسابی ای وی جی -نود 32 هم آنتی ویروس هستند تو پیشنهاد می کنی باز آویرا می گفتی یک چیزی باز کسپراسکای ونورتون را می گفتی باز چیزی اوست و را می گفتی باز چیزی میشد نود 32که اشغال است ای وی جی هم انتی ویروس نیست فقط بلده کرک را پاک کنه دوره اینها دیگه دوره اشان تمام شده اقا الان دوران اوج اویرا-اوست وکسپر است

[ پاسخ (0) ]

#18 عطف به: از چه آنتی ویروسی استفاده کنیم؟؟؟

احمد / سه شنبه 27 بهمن 1388  
avatar

سلام دوست گرامی محمد علی
شما فکر نکنم یک بار هم از این انتی ویر.وس (اویرا)استفاده کرد باشید؟
این تاپیک دیدم دلم نیومد پست بزنم..بنده اول اوست داشتم بعد نود به خاطر اینکه افلاین باز هستم فایلهای ویروسی زیاد گیرم میاد اینا به هیچ عنوان نتونستن خوب عمل کنن بعد ها مجبور می شدم ویندوز عوض کنم
هر انتی ویروسی که شما جدیدا نصب کنی یه مدت طول می کشه تا همه چیز دستتون بیاد تا به نحو احسن استفاده کنید
اما رسیدم به این انتی ویروس که دوست گرامی اقای دی جی کلی مطلب در مورد این انتی ویروس زده بود.......که نصب کردم واقعا بینظیر به هیچ عنوان هم حاضر نیستم عوض کنم
به این دلیل اینو تو این بخش اویرا پیدا کردم تا بهتون بگم موقعی که نود و اوست داشتم می خواستم ویندوز عوض کنم اینو نصب کردم بعد اپدیت کردم به طور تعجب اوری کلی ویروس پیدا کرد که خودمم تعجب کردم
دمه این اویرا گرم 45 تا ویروس پاک کرد wow
nod , avg داشتم اما نتونستن اینا پیدا کننما هم از خيلي آنتي ويروسها استفاده كرديم ولي هميشه مشكل داشتم به قولي فقط ويروس بود كه ميومد ميريخت تو سيستم فلك زدم تا اينكه دي جي جون اين تاپيكو زد واومدم در كمال نا اميدي اويرا رو نصب كردم با خودم گفتم اينم مثل آنتي ويروسهاي ديگه ولي ديدم نه دمش گرم هم سبك بود هم قدرتمند
خلاصه ديگه شده آنتي ويروس ملي سيستمم
در مورد لایسنسس اين آنتي ويروس كه ميگيد خيلي مشكل داره بايد بگم اطلاعاتتون خيلي كمه البته ببخشيد بالاخره انسان جايزالخطا هست
شما براي لایسنسس ميتونيد از برنامه Avira9.0TrialReset استفاده كنيد
براي لايسنس بهترين کار استفاده از همان لايسنس هاي 3 ماهه قانوني است چون درست است که 3 ماه يکبار 5 دقيقه وقت براي دريافت لايسنس مي گيرد ولي ارزش آن به قانوني بودن است چون در برخي مواقع در نسخه هاي کرک شده آنتي ويروسها، ديتابيس درست و قانوني و کامل آپديت نمي شود.
لايسنس هم در پست هاي قبلي تاپيک قرار داده شده است.
بهترين نسخه avira premium security suite است.
در خصوص پيام ها بستگي دارد. اگر از ويروسي نبودن کرک و ... مطمئن هستيد ignore را بزنيد و اگر فايل ويروسي پيدا کرد deny را بزنيد. اگر فايل ويروسي شده سيستمي بود و يا نخواستيد که حذف شود overwrite را بزنيد.

[ پاسخ (1) ]

#18.1 محمد علی گفته

محمد علی / جمعه 30 بهمن 1388  
avatar

سلام علیکم!!
عزیز من کی اینها را گفتم؟؟؟
اصلا من درباره‏ی Avira صحبت نکردم؟؟
فقط اسم این آنتی ویروس را به عنوان یک آنتی ویروس بزرگ نام بردم.
و انیکه فکر کنم این نظر از جای دیگه کپی شده باشه، اینطور که بنظر می‏آید!!!
اما باز هم از توضیحاتی که دادید ممنونم.

[ پاسخ (0) ]

#19 تست های انتی ویروس

شایان / چهارشنبه 28 بهمن 1388  
avatar

در 14 پست
This post is too long to be translated.
سلام
کدوم آنتی ویروس بهتره؟
این روزها بازار ویروسها برای کاربران ویندوز بسیار گرمه. کاربران زیاد این سیستم عامل، وجود ضعفهای متعدد و حفره های متعدد امنیتی و بازارگرا بودن ویندوز باعث شده که از طرفی برنامه نویسان ماهر و نوابغ بتونن این سیستم عامل رو دست بندازن و از طرف دیگه منبع درآمد عالی و دائمی برای شرکتهای آنتی ویروس نویس وجود داشته باشه.
مقایسه ای که در ادامه ارائه خواهم داد از آخرین (هیجدهمین) گزارش وبسایت AV-comparatives که مربوط به ۳۱ می ۲۰۰۸ هست، گرفته شده. این وبسایت آنتی ویروسهای مختلف رو بصورت متناوب و تحت آزمایشها و شرایط فراوان تست می کنه و به اونها درجه می ده بطوریکه شرکتهای آنتی ویروس این درجه بندی رو به همراه نشان وبسایتش با افتخار بعنوان یه گواهینامه میارن.
در این مقایسه آنتی ویروسهای زیر تحت آزمایش قرار گرفتن:
* avast! Professional Edition 4.7.1098
* AVG Anti-Malware 7.5.516
* AVIRA AntiVir Personal Edition Premium 7.06.00.308
* BitDefender Anti-Virus 2008 11.0.15
* eScan Anti-Virus 9.0.768.1
* ESET1 NOD32 Antivirus 3.0.621.0
* F-Secure Anti-Virus 2008 8.00.101
* G DATA AntiVirusKit (AVK) 2008 18.0.7227.533
* Kaspersky Anti-Virus 7.0.1.321a
* McAfee VirusScan Plus 2008 12.0.176
* Microsoft Live OneCare 2.0.2500.22
* Norman SS Antivirus & Anti-Spyware 7.0
* Sophos Anti-Virus 7.0.7
* Symantec Norton Anti-Virus 2008 15.0.0.58
* TrustPort Antivirus Workstation 2.8.0.1629
* VBA322 Scanner for Windows 3.12.6.0
نکته ای که باید به اون دقت بشه اینه که اینجا قصد تبلیغ و یا تضعیف هیچکدوم رو نداریم. این فقط یه آزمایشه برای شناسایی توانایی های مختلف آنتی ویروسهای موجود. پس از انجام آزمونهای مختلفی که انجام شد، سربلندترین اونها با درجات Standard، Advanced و Advanced+ رتبه بندی شدن.
نتایج تست
الف. قدرت شناسایی نمونه های جدید Backdoor، تروجان و بدافزارها (malwares):
1. Sophos ۷۶%
۲/ AVIRA ۷۳%
۳/ TrustPort ۶۴%
۴/ NOD32 ۵۸%
۵/ BitDefender ۴۴%
۶/ Norman ۳۶%
۷/ McAfee, AVG ۳۱%
۸/ Microsoft, AVK ۲۹%
۹/ Avast ۲۸%
۱۰/ VBA32 ۲۵%
۱۱/ Kaspersky ۲۱%
۱۲/ Symantec ۱۸%
۱۳/ F-Secure, eScan ۵%
ب. قدرت شناسایی نمونه های جدید کرمها و اسکریپتهای بدافزار
۱/ AVIRA ۶۴%
۲/ Sophos ۶۱%
۳/ TrustPort ۵۷%
۴/ BitDefender ۴۶%
۵/ NOD32 ۴۵%
۶/ AVG ۴۳%
۷/ McAfee ۳۶%
۸/ AVK ۳۱%
۹/ Avast ۳۰%
۱۰/ Microsoft, Norman 28%
11. Kaspersky ۲۴%
۱۲/ VBA32 ۲۱%
۱۳/ Symantec ۲۰%
۱۴/ F-Secure, eScan ۱۵%
ج. قدرت شناسایی نمونه ها و رفتارهای جدید به کار رفته توسط تست
۱/ Sophos ۷۴%
۲/ AVIRA ۷۲%
۳/ TrustPort ۶۴%
۴/ NOD32 ۵۷%
۵/ BitDefender ۴۴%
۶/ Norman ۳۵%
۷/ AVG, McAfee ۳۲%
۸/ Microsoft, AVK ۲۹%
۹/ Avast ۲۸%
۱۰/ VBA32 ۲۵%
۱۱/ Kaspersky ۲۱%
۱۲/ Symantec ۱۴%
۱۳/ F-Secure, eScan ۶%
[تصویر: G1.jpg]
د. تست False Positive یا شناسایی اشتباه - (حالتیکه یک رفتار بی خطر به اشتباه ویروسی شمرده شود) عدد کمتر بهتر است.
۱. McAfee ۰ none or
۲/ Symantec, Kaspersky, eScan, F-Secure ۲ very few FP’s
۳/ Microsoft ۵
۴. NOD32 ۷
۵. AVIRA ۸ few FP’s
۶. AVG ۱۰
۷. AVK ۱۱
۸. BitDefender ۱۷
۹/ Avast ۲۳
۱۰. Norman ۲۹ many FP’s
۱۱. VBA32 ۳۷
۱۲/ TrustPort ۱۰۵
۱۳/ Sophos* ~۴۰۰ very many FP’s
[تصویر: G2.jpg]
نکته ای که در آمار فوق درمورد آنتی ویروس سوفوس باید متذکر شد اینه که چنانچه گزینه رفتار مشکوک در تنظیمات این آنتی ویروس تیک زده شده باشد به این تعداد خواهید رسید والا در حالت پیش فرض تنظیمات، جواب سوفوس تنها ۲۷ مورد بود. نکته جالب در این آمار نتیجه مک آفی است که هیچ شناسایی اشتباه نداشت.
هـ . تست سرعت اسکن
این تست بر روی یک سیستم با مشخصات زیر انجام شد:
* ویندوز ایکس پی سرویس پک ۲
* سی پی یو اینتل دو هسته ای Extreme QX6800EE با سرعت ۲/۶۶ گیگاهرتز
* مادربرد Asus P5W WS Pro
* حافظه ۴ گیگابایتی DDR2-1150
* هارد از نوع Sata2
* بدون اتصال به شبکه محلی
[تصویر: Speed.jpg]
ی. نتیجه گیری نهایی و رتبه بندی انتی ویروسها
بر اساس آزمایشهای فوق، و با توجه به اینکه آنتی ویروسهایی که شناسایی اشتباه زیاد دارند امتیاز منفی گرفته اند، گواهیهای زیر براشون از طرف سایت صادر شده و البته این به معنای خوب بودن مطلق نیست. وبسایت فوق یادآور میشه که به تستهای ماه فوریه گذشته و نیز تستهای آینده توجه کنید. در تستهای آینده آزمونها و تکنولوژیهای دیگری در نظر گرفته خواهد شد و بنابراین در این مقاسیه ها آمارها و نتیجه گیریهای بیشتر و بهتری خواهیم داشت.
[تصویر: Certificates.jpg]
فعلا که توی این گواهینامه ها، NOD32 و AVIRA و kasperskyسرافرازترین هستند و آنتی ویروسهای سوفوس، تراست پورت، اف-سکیور و ای-اسکن قابل اطمینان شناخته نشده اند.

[ پاسخ (1) ]

#19.1 محمد علی گفته:

محمد علی / جمعه 30 بهمن 1388  
avatar

ممنون شایان عزیز؛
بسیار مفید بود، زحمت کشیدید.
اگر اجازه بدهید من سایتی را که شما در نظرتان از آن نام بردید به خود پست اضافه کنم تا به تکمیل شدن پست کمک کرده باشد.
باز هم ممنون

[ پاسخ (0) ]

#20 عطف به: از چه آنتی ویروسی استفاده کنیم؟؟؟

پويان / پنج شنبه 20 اسفند 1388  
avatar

با سلام .من تقريبا تمام آنتي ويروسهاي معروف را امتحان كردم .اما تازه با اف سكيور2010 آشنا شدم بنظر من فوق العاده است .چون خيلي بي درد سر هست.آپديتش خيلي راحته وقدرت اسكن سريع و بالا فاير وال قوي .گمنام ولي عالي حتما نظر مشكل پسندان رو جلب ميكنه .من ازش خيلي راضي هستم.شما هم استفاده كنيد و نظر بديد

[ پاسخ (1) ]

#20.1 محمد علی گفته:

محمد علی / پنج شنبه 20 اسفند 1388  
avatar

با تشکر از محبت تان
ممنون

[ پاسخ (0) ]

#21 عطف به: از چه آنتی ویروسی استفاده کنیم؟؟؟

احمد / یک شنبه 23 اسفند 1388  
avatar

سلام
این انتی ویروسی که اقا پویان می گوید سنگین است حجم زیادی از هارد ورم را اشغال می کند بدرد نمی خورد با عرض سلام و خسته نباشید و ممنون از زحماتتون
منم تقریبآ با همه انتی ویروسها کار کردم وا قعآ آویرا پریمیوم سیکوریتی سویت 9 محشر بوده البته کسپراسکای 2010 و G-DATA 2010و F-Secure 2010و BitDefender 2010 فوق الاده بودن در ضمن قدرت شناسایی ویروس توسط انتی ویروسها جدا از DATA BASE اونا هست( DATA BASE صرفآ یک سری پلاگ این و دستور ایی اضافه میکنه که تقریبآ مکمله)، درواقع واکنشی هست که آنتی ویروسها نسبت به رفتار اون ویروس یا تروجان و... از خودشون نشون میدن.
نود 32 هم اصلآ ازش رازی نبویم خیلی از ترو جانهارو نمیشناخت،مثلآ میدیدم هیچ کاری با لپ تاپ نمیکنم task CPU روی 80،90 درصد.در ضمن F-Secure 2010 آپدیت شدنش بعد از نسب شدنش یکم گول میکشه آخه حجم اپدیتش زیاده.

[ پاسخ (0) ]

درج نظر

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید

XML نظرات: RSS | Atom